Постачальників комунальних послуг зобов'язали сплачувати штрафи споживачам: подробиці

У яких випадках споживачі можуть отримати не тільки перерахунок за ЖКП, а й компенсацію

В Україні не тільки дозволили постачальникам ЖКП відключати послуги боржникам, а й зобов'язали нести відповідальність за якість компослуг. Про це повідомили “Коментарі” з посиланням на інформацію ГУ Держпродспоживслужби у Харківській області. 

У головному управлінні розповіли про зміни, запроваджені постановою Кабміну №127 від 06 лютого 2024 року. У документі прописаний новий порядок проведення перерахунку вартості комунальних послуг, якість яких не відповідає затвердженій. 

Це стосується послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, а також управління побутовими відходами.

“Перерахунок вартості комунальних послуг здійснюється в разі відхилення параметрів послуг від установлених законодавством та договорами про надання послуг”, - йдеться у повідомленні.

Споживачі мають право отримати перерахунок, у випадку:

  • зниження температури теплоносія та гарячої води, а також невідповідності їх тиску на вході в будинок;

  • зниження температури повітря в приміщеннях споживача (у разі наявності договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем);

  • перерв у наданні послуг, що обумовлені в тому числі перевищенням виконавцем строків проведення аварійно-відновлювальних робіт;

  • невідповідності складу і якості гарячої та холодної води державним санітарним нормам і правилам;

  • недотримання вимог щодо поводження з побутовими відходами, порушення графіка вивезення побутових відходів тощо.

Якщо якість послуг не відповідає нормативній, виконавець повинен самостійно провести перерахунок вартості. Термін проведення - наступний місяць за розрахунковим. Також виконавець має сплатити споживачеві неустойку чи штраф у порядку та розмірі, що визначені законодавством або договором. Нагадаємо, що виконавці комунальних послуг  - це суб'єкти господарювання, що надають комунальні послуги споживачу відповідно до умов договору.

Споживачі також можуть оформити та направити виконавцю акт-претензію.У такому випадку виконавець має провести перерахунок протягом одного місяця починаючи з дати прийняття рішення про задоволення вимог.

Якщо відповідна претензія надійшла від мешканців багатоквартирного будинку, то перерахунок має бути проведений для всіх споживачів такого будинку, яким була надана послуга невідповідної якості.

“Перерахунок здійснюється незалежно від наявності в споживача заборгованості за відповідну послугу. Сума перерахунку та неустойки чи штрафу за порушення умов договору зараховується споживачу в погашення заборгованості за фактично спожиті послуги, а в разі відсутності заборгованості в оплату майбутніх платежів”, - уточнили у головному управлінні.

Також варто зазначити, що ці норми не діють на тимчасово окупованих територіях, територіях, на яких ведуться чи велися бойові активні дії.

Раніше “Коментарі” повідомляли, що на Харківщині будуть відключати воду та опалення за борги.



Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поделиться